Elmélkedés...(1)

2023.08.07

    Lassan hajnalodik, …a hegyek mögül a nap melengető sugara, vörösre festi be a reggeli eget. A csillagok elhalványulnak, a tó vize tükör sima, az állatok még alszanak. A köd is megérkezik néhány perc múlva a tó fölé, ahogyan a nap is előbújt rejtekhelyéről. A pokrócon ülve, kezemben kedvenc csipromat markolászva, kortyolgatok a frissen főzött reggeli teámba, közben elmerengek a táj szépségén. Ahogy a nap sugara megérinti a víz felszínét, az addig szunyókáló bogarak felébrednek, majd kergetőzni kezdnek. Váratlanul előttem egy aranyhíd épül, aztán hívogat engem, hogy törékeny tenyeremmel megérinthessem a tó felszínét. Ezért kiskuckómat otthagyva, odaandalgok a vízhez, …letérdelek majd föléje hajolok. A víztükörben kedves arcot látok, elmosolyodok, aztán tenyeremet a vízhez érintem. Az aranyhíd csillogni kezd ahogyan megmozdul a vízfelszíne, váratlanul valami vagy valaki eltakarja az aranyló napot. Csak mezítelen lábát láttam először, de tudtam, hogy ő az én Mesterem, …a tanítóm. Végül felemeltem fejemet, és amit eddig állítottam már a valóság volt. Tudtam, hogy fog köszönteni, hiszen együtt szoktunk minden reggel étkezni, …bárhol legyek és bármilyen helyen, Mesterem együtt tart mindig velem. Ezért segítőkészen megfogva kezét, a pokrócig kísértem, ahol leültünk mind ketten, majd megáldva az ételt jókedvűen falatoztunk, miközben a nap sugara bejárta szívem összes zeg-zugát. Ott ülve a pokrócon, egy pillanatig elgondolkoztam, …milyen egy egyszerű lélek, …nem dicsekszik, nem kérkedik, nem irigy senkire és szája nem nyílik hazugságra, csak is az igazat követi, szívét a szeretet vezérli. Olyan tartással ül velem szemben, amely példaértékű számomra, …nem hallja meg a gonosz szavát, hanem reményteljesen, bizalommal fordul felém. Miközben a gondolataimban merengtem, váratlanul két melengető kéz ölelt át engem, aztán csak azt éreztem, hogy Mesterem hálás szívvel szorít magához. És ahogyan évek során megtanultam tőle, viszonoztam kedveségét, …tisztelettudóan megköszöntem, hogy ma reggel is velem tartott, …majd elengedtem, hogy útra keljen, …ahol Őt befogadják időben elérjen.

© 2021 Tanulságos művészet! Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el